alweer meer als een maand in Amerika - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Joëlle Pouwels - WaarBenJij.nu alweer meer als een maand in Amerika - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Joëlle Pouwels - WaarBenJij.nu

alweer meer als een maand in Amerika

Door: joëlle Pouwels

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

10 Februari 2015 | Verenigde Staten, Greenville

Begin steeds meer te wennen en in een ritme te komen.
De lessen zijn soms best saai omdat ze allemaal in vorm van lecture gegeven worden. Dit wil zeggen dat de docent een PowerPoint presentatie geeft en je de hele tijd naar de docent moet luisteren. Dus er is weinig interactie. Zoals sommige ook misschien op de foto’s al gezien hebben is dat je in rijtjes in zit dus zo praat je ook niet hele vele met je klasgenoten. Daarnaast worden de opdrachten die je moet maken niet echt besproken in de les. Gelukkig is de informatie die ze vertellen meestal wel interessant. Je moet veel meer leeswerk doen hier voor je lessen. Als je hier fulltime naar school gaat moet je ook nog steeds engels, wiskunde, biologie etc. Ligt er een beetje aan welke kant je op gaat volgen. Best raar wij hebben dat al allemaal al afgerond op de middelbare school hier niet. Ben blij dat ik dat nu niet meer hoef te volgen.


Oh ben hier bij de volleybalclub wezen kijken ze hadden tray-outs, nou wat een vee keuring is dat zeg. Ben je met 30 personen op een veldje aan het trainen dat werkt al niet echt. Daarnaast had ik het idee dat ze al lang hun team geselecteerd hadden voor nationaal en regio. Als je nationaal wilde spelen hadden ze in april ofzo een weekend een keer een toernooi en moest je de vlucht zelf voor betalen ook nog eens en je betaalde al meer lidmaatschap dan wanneer je regio deed spelen.
Het is zo raar ze kennen hier niet de clubs zoals wij ze hebben in ieder dorp. Het is echt op school en verder niet of je speelt dan professioneel dus dat is erg jammer.


Dus nu probeer ik minimaal twee keer per week naar de fitness te gaan. Om de lessen te kunnen volgen moest ik een kaart aanschaffen was 40 dollar voor vier maanden en dan kun je onbeperkt naar de lessen gaan. Verder is de fitness gratis. Ze hebben het hier heel anders ingedeeld. Bij ons in de fitness is het cardio en voor gewichten ook gescheiden maar wel in een ruimte vaak, hier zijn het allemaal aparte ruimtes en ze hebben een soort van atletiek baan waar je rondjes op kunt rennen 7 rondjes is 1.2 mijl dus je moet behoorlijk wat rondjes rennen wil je zeggen dat je flink stuk bent weze hardlopen ;P.


Heb ondertussen mijn afspraak geregeld bij de ambassade en alle formulieren geregeld volgende week ga ik daarnaartoe. Aantal internationale meiden gaan nu ook mee in totaal zijn we met vijf. We zijn met een groepje van vijf meiden waar ik het heel goed mee kan vinden; Jae komt uit Zwitsterland ze woont in Zurich, Eeva komt uit Finland, Ale uit Ecuador en Niahm uit Engeland. Toen Jae, Eeva en Ale op zoek waren naar een hotel bij mij in de buurt en ze de naam van het hotel gekregen hadden vroegen ze weet je wel niet in wat voor hotel je verblijft en ik zo nee geen idee. Slaap ik blijkbaar in een vier sterren hotel en ik hoef er niks voor te betalen.


Met deze meiden ben ik nu ook aan het kijken of we voor springbreak een auto kunnen huren en dan naar Daytona Beach kunnen, moeten nog even kijken of we daar een hotel gaan boeken of een appartement. Dan willen we daar naar een van de nationale parken, dagje aan het strand liggen en ze willen misschien dagje naar Disneyland in Orlando is geloof ik 2 2.5 uur rijden maar weet niet of we dat gaan doen moeten namelijk ook even kijken hoeveel dat kost etc. en of ik dan mee ga omdat Maik en ik daar namelijk ook al naartoe willen naar Orlando.


Verder nog wat spulletjes gekocht bij de Wal-Mart zoals een badjas en was opzoek naar een waterkoker zodat ik thee kan zetten op m’n kamer. Maar die waren kei duur en ze hadden een koffiezetapparaat voor 15 dollar en mijn kamergenoot zei mijn vriend doet da kei vaak gewoon water erin en dan geen koffie en door laten lopen heb je heet water. Klopt werkt goed, dus nu kan ik lekker thee drinken wanneer ik wil.
Verder ben ik twee weken terug in het weekend nadat ik alles had afgemaakt voor de examencommissie in Nederland, met Jae, Eeva, Niamh en paar jongens waar hun vaak mee zitten naar het centrum geweest en daar naar een bar of zoiets geweest zo noemen ze het in ieder geval hier. Het is een beetje tussen een kroeg en een club in. Was wel gezellig alleen waren sommige meiden echt een beetje zat. De muziek was goed te doen wisseling tussen R&B en top veertig.


Afgelopen weekend weer keer met Sinta en Julia uit geweest. Eerst naar dat appartement noemen ze dan pre game(eerst bij iemand thuis zitten voor je naar het feest gaat), en erna naar huisfeest, maar niet heel lang geweest had maar een drankje op maar viel totaal verkeerd dus samen met een van de meiden naar huis gegaan zei had iemand gebeld.


Voor school heb ik ondertussen al wat kleine opdrachten moeten doen noemen ze hier assignments en al paar quizes moeten doen die variëren van meerkeuze tot open vragen meestal zijn het 5 tot tien vragen. Voor een van mijn vakken heb ik al een korte paper(kort verslag) aan moeten leveren ben benieuwd wanneer ik die terug krijg en heb vandaag mijn eerste examen gehad. Weet niet wat ik ervan moet denken was soms best moeilijk kon ik het niet antwoorden of moest ik het drie keer lezen voordat ik pas wist wat ze wilde en andere vragen kon ik zo beantwoorden. Dus afwachten wat voor punt ik daarvoor krijg.


Soms mis ik thuis heel erg, zoals het gevarieerde eten en niet zoveel uit de frituur en gewoon onder de mensen zijn die ik al goed ken en Nederlands kunnen praten, Maik iedere maand een weekend zien. Maar gelukkig gaat het meestal wel goed en begin ik me aardig thuis te voelen hier. Kunt wel de hele tijd aan thuis denken enzo maar daardoor ga je je niet beter voelen en kun je, je niet goed richten op school enzo. Dus probeer zoveel mogelijk ook gewoon te genieten van het hier zijn. Straks als ik thuis ben geniet ik weer volop van dat ik thuis ben en iedereen weer dicht om me heen heb.
Merk wel dat mijn buik soms nog moet wennen aan het eten hier en ook hier heerst de griep en verkoudheid.


Afgelopen zondag was het hier 21 graden en vandaag regent het al de hele dag en staat er een super harde wind lijkt een beetje stormachtig en de wind is super koud. Dus het weer varieert hier net zo erg als bij ons.
Zal proberen wat minder tijd tussen mijn updates te laten maar het is best druk met al het leeswerk, leuke dingen die ik doe en zorgen dat ik met thuis en Maik contact heb. De dagen zitten behoorlijk vol.


Vanavond hebben we onze eerste bijeenkomst van first friend. Is een programma dat je gekoppeld wordt aan één of twee personen die je dan kunnen helpen met dingen te laten zien in de omgeving en misschien kunnen het ook echt je vrienden worden. Dus om 17.30(23.30 Nederlandse tijd) verzamelen we bij het international house daar eten we dan noemen ze een “pizza party” en dan gaan we met zijn allen naar een basketbal wedstrijd kijken ECU tegen…. Geen idee en ook geen idee of we naar de heren of de dames gaan kijken zien we vnaaf wel. :P

  • 11 Februari 2015 - 00:01

    Helma:

    Hè meisie

    Zo te lezen gaat het je goed af daar maar uhh, je mist je manneke en tuus?
    Mij toch ook wel ‘n bietje? :-)
    Hier is het weer druilerig, niet echt koud maar wel nat.
    Zag op een foto een swiffer staan? Kennen ze dat daar ook of komt dat juist van daar? (zoals alles)
    Niet te veul poetse wa, vooral wat mogelijk is genieten en veel plezier met de meisjes.
    Trouwens krijgen we ook nog wat foto‘s waar jij op staat, zou wel leuk zijn. (denk ik)

    Groetjes en een dikke kus, Helma

  • 11 Februari 2015 - 21:43

    Ria:

    ha Joëlle
    Kan het me bijna niet voorstellen dat er bijna geen interactie is tijdens de lessen. Gelukkig is dat hier anders! De Amerikaanse cultuur is echt heel verschillend in vergelijking met de onze! Probeer er toch een beetje van te genieten! Met jouw Maik gaat het kei goed, nog geen steek veranderd.
    Groetjes en hopelijk vier je toch nog een klein beetje carnaval!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 05 Jan. 2015
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 4578

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 29 Mei 2015

Minor Amerika

Landen bezocht: