Eindelijk weer een nieuw reisverslag - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Joëlle Pouwels - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een nieuw reisverslag - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Joëlle Pouwels - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een nieuw reisverslag

Door: joëlle Pouwels

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

18 Maart 2015 | Verenigde Staten, Greenville

Sorry sorry sorry! Dat ik al zolang niks geschreven heb. Maar het was heel erg druk de afgelopen weken en toen ik springbreak had was de wifi echt drie keer niks dus dat schoot niet echt op.
Sinds ik de laatste keer geschreven heb ben ik naar Washington geweest. De heen weg in de trein was het kei warm in de trein was echt niet fijn. Maar we hoefde niet over te stappen dat was wel prettig. Daar aangekomen hebben Olivia en ik nog een quiz gemaakt die we voor ons vak moesten maken. Nadat we dat gedaan hadden nog even mijn label wezen printen voor mijn enveloppe voor mijn paspoort zodat deze opgestuurd kon worden als deze klaar was. Die vrijdag naar de ambassade geweest was echt ergen in een woonwijk zelfs de taxichauffeur vond het maar een rare plek voor een ambassade :P. Eenmaal daar werd ik vrij snel geholpen en eindelijk weer eens met iemand in het Nederlands kunnen praten. Die man die switched super makkelijke van Nederlands naar Engels, naar frans, Spaans noem maar op was leuk om te horen. Nadat de afspraak afgerond was ben ik maar stukje gaan wandelen want in die woonwijk was natuurlijk geen taxi te vinden maar vond ik niet erg kon ik mooi wat zien en het was mooi weer alleen wel heel koud. Het was -13 en de gevoelstemperatuur was -24 maar de zon scheen wel volop.

Terug op de kamer nog huiswerk gemaakt voor mijn online klas en toen contact opgenomen met Jae, Eeva en Ale wat ze aan het doen waren. Ze hadden kaartjes gekocht voor een bus waar je kan op stappen en uitstappen waar je wilt waar alle bezienswaardigheden zijn. Maar die kwam niet opdagen op de tijden, denk vanwege het weer. Olivia ging die avond naar een basketbal wedstrijd dus gekeken of wij daar ook naartoe konden. Ik daarnaartoe met de metro, was ik bij verkeerde station uitgestapt dus moest helemaal terug reizen. Eenmaal daar bleek dat de goedkoopste kaarten 136 dollar waren en moest je alsnog op de schermen kijken om te zien wie de bal had enzo. Dus dat hebben we niet gedaan. Daar in de buurt zat ook een theater dus hadden we kaartjes gehaald voor een lokale komedie die avond. Erna naar M street geweest. Dit is een van de winkelstraten in D.C. en in die straat zit ook Georgtown D.C. cupcakes, voor de mensen die weleens TLC kijken weten wat ik bedoel. Ale en ik wilde daar heel graag heen dus dat hebben we gedaan, waren echt goede cupcakes!
Daarna nog naar forever 21 geweest dit zit een beetje tussen H&M en ONLY/Veromoda in qua stijl, kwaliteit en prijs. Daar een nieuw vest gekocht en een nieuwe zomerbroek. Toen snel wat gegeten en een taxi naar het theater genomen. Alleen had hij ons verkeerd verstaan en waren we totaal op de verkeerde plek en dus 15min te laat bij de uitvoering, maar het was wel een komische voorstelling.
Na de voorstelling gingen de meiden met een taxi naar huis ik nam de metro had namelijk een kaart voor 10 dollar gekocht en je kunt hier heel goedkoop met de metro reizen.

Zaterdags hadden we om 10.00 bij het national history museum of America afgesproken, het is een gratis museum. Opzich is het wel een mooi museum maar er is zoveel om te lezen op een gegeven moment ben je er klaar mee. Ze hebben alles over de presidenten, de jurken van de first ladies, alles over de oorlogen, hoe hier geld veranderen in de loop der jaren, verloop van de verschillende auto’s boten enzo en ook de veranderingen in de eetcultuur. Daar tot 14.00 geweest toen in een heel leuk tentje geluncht en was helemaal niet duur moet ik onthouden voor als Maik en ik in D.C. zijn. We wilde allemaal heel graag naar madam Tussauds maar ik vond het een beetje tegenvallen het is veel kleiner en als je met Obama op de foto wilde moest je dat voor een professionele fotograaf laten doen, geld klopperij. Wel kon je je hand laten waxen voor 10 dollaar kreeg je die mee naar huis. Maar heb dat niet gedaan, als Maik en ik er waren geweest had ik dat wel willen doen nu vond ik het niet zo speciaal om te doen en het gaat waarschijnlijk stuk in de koffer als ik aan het reizen ben. We waren dus vrij snel klaar daar en toen nog beetje geshopt ene andere forever 21 binnen gegaan veel groter en daar nog een nieuw zwart rokje gekocht en dat was het. Olivia had een meisje ontmoet op de conferentie dus die zat al in een kroegje wat te drinken en te kletsen. Het was onertussen aan het ijzelen, ik was met de metro daar naartoe gegaan en een stukje gelopen was stukje de verkeerde kant op gelopen dus dacht dat de ander meiden er al wel zouden zijn maar nee, bleek dat ze het hele stuk gelopen hadden omdat ze geen taxi konden vinden. Daar lekker gegeten en wat gedronken. Ondertussen was er ook nog een jongen bij ons komen zitten was al best aangeschoten maar hij was echt zo grappig tegen Olivia en dat ander meisje aan het doen was te grappig. Die drie zijn die avond nog uit gegaan ik ben lekker terug naar het hotel gegaan en gaan slapen.

Zondag zijn we in de morgen nog naar het Natural national museum geweest. Dit was ook weer een gratis museum en echt een aanrader als je ooit in D.C. ben ook voor jongen kinderen is het een leuk museum heel er interactief. Daar tot 13.00 geweest en toen snel wat gegeten en terug naar het hotel om mijn koffer op te halen en naar het treinstation te gaan want we moesten om 14.00 uit de kamer zijn en om 15.00 zou onze trein gaan. Wat bleek nu had onze trein vertraging. Dus met zijn alle op het station zitten wachten zou pas rond 16.10 aankomen en rond 16.30 vertrekken. Dacht heb wifi kan ik mooi even met Maik skype dat dus even gedaan, uiteindelijk was de trein om 16.45 weg en waren we om 21.00 in Rocky Mount. Op de terug weg bij Bojangels gegeten en erna bij thuiskomst nog even met Tori gekletst over het weekend.

Verder heb ik de afgelopen weken aantal opdrachten aan moeten leveren en nog niet van alles mijn punten terug gehad. Opzich gaan de verslagen wel goed. Ik laat ze na kijken in het writing centre of ja ze helpen me ermee met de vormgeving en spelling enzo. Merk dat ik de tentamens lastiger vind. Soms begrijp je woorden verkeerd. Maar goed tot nu toe 5 examens gehad en heb er 4 terug gekregen een heb ik er super goed gemaakt en een goed genoeg en twee wat minder maar dat komt wel goed met mijn andere toetsen en de verslagen. Bij de meeste vakken tellen de tentamens niet heel veel meer mee dan de verslagen en je hebt meer verslagen dan tentamens dus dat is fijn.

Van 06-03 tot 13-03 in Daytona Beach geweest.
We hebben een auto gehuurd en zijn uiteindelijk met vier meiden(Ik, Jae, Eeva en Niahm) en een jongen daarnaartoe gegaan. Gabriel de jongen is tot maandag gebleven en is toen verder naar Miami gegaan alleen. Uiteindelijk duurde de reis met stops 10 uur heen heb ik alles gereden was erna helemaal op dus lekker even paar uurtjes geslapen moest erna namelijk nog een examen maken maar dat heb ik nog best goed gemaakt.

De rest was met de auto naar het strand gegaan je mag hier met de auto op het strand rijden ik vond het zo raar toen ik dat hoorde. Doordat het een beetje regenachtig was kwamen ze vast te zitten en moesten ze de auto eruit duwen. De huurauto had namelijk geen vier wielen aandrijving hihihi.
De eerste avond daar zijn we met zijn allen uit gegaan, maar kan nog steeds niet wennen aan hoe hier mensen uit gaan. Jongens komen meteen achter je staan dansen en willen dan dat je gaat twirken no way dat ik da ga doen. Het maakt ze ook echt niet uit wie dat doet als een meisje dat maar doet. Soms zie je ook een stelletje heel intiem staan dansen dat je denkt van nou dat ziet er ook uit als een halve orgie ga een hotel kamer zoeken ofzo dat hoef ik niet te zien. Omdat ik zo moe was had ik besloten dat ik de bob was en dat ik naar huis kon gaan wanneer ik wilde. We zaten namelijk 10-15 minuten van de uitgaansgelegenheden af. Ik ben rond 01.00 naar huis gegaan de rest kwam rond 04.00 thuis. De dag erna vroeg opgestaan en tijdje met Maik geskyped alleen de wifi was drie keer niks dus viel heel vaak uit. Verder die dag niet heel veel bijzonders gedaan en de rest ging in de avond weer uit ik ben lekker thuis gebleven was zo moe van het rijden en dat ik uit was gegaan dus lekker vroeg gaan slapen. Zondag zijn we naar de vuurtoren geweest was echt leuk hoe ze dat vorm hadden gegeven met de huizen waar de mensen vroeger in woonden enzo, en we hadden prachtig uitzicht. Daar zagen we ook dat er een soort pier was van allemaal rotsten en zijn erna daarheen gereden kon je alleen maar komen door heel ver te lopen of door op het strand te rijden het tweede dus gedaan. Het was al vrij laat en koud dus niet op de rotsen gelopen wel Jae voor de allereerste keer een kwal laten zien ze had er namelijk nog nooit een gezien hihi. We hadden een hotel kamer waar ook een keukentje in zat dus we hadden die zaterdag pasta gekookt voor twee dagen.

Maandag hadden we Gabriel naar vliegveld weggebracht zodat hij een auto kon huren. Jae en ik hebben die dag Zipline gedaan in Daytona Beach, we dachten dat het echt in een bos zou zijn maar dat was niet, maar het parcours was wel super leuk om te doen was de moeite waard. Erna in een Irsche pub gegeten echt heel goed gegeten voor weinig geld en portie was zo groot dat ik het ook kon eten als avond eten dus maar mee naar huis genomen. Na de zipline op het strand gelegen en in ons zwembad gesprongen en even in het bubbelbad gezeten. Die avond hebben we nog bij de vuurtafels gezeten maar die moesten om 23.00 uit dus toen nog even aan de bar gezeten, de meiden kwamen in gesprek met andere mensen. Ik vond het rond 00.30 wel mooi geweest en ging terug naar de hotel kamer, om 01.00 kwamen de meiden ineens op de kamer we gaan nog uit okee dat kan veel plezier! De dinsdag tijdje met Maik geskyped en tijdje met thuis geskyped maar ging niet heel erg goed vanwege de verbinden. Deze dag was het warmste 27 graden dus was ook een beetje verbrand. In de middag ben ik nog een keer met Jae naar die pier gereden en hebben we over de rotsen gelopen en op de rotsen onze lunch gegeten was leuk om te doen.

Woensdags zijn we naar Silver Springs gereden een van de grootste nationale parken in Florida echt de moeite waard dat te bezoeken als je ooit in de buurt bent. Auto parkeren kosten voor de hele dag 8 dollar dus 2 dollar per persoon. Daar twee wandel routes gedaan en daarna naar een andere ingang gereden en een boottocht gedaan voor 11 dollar van een half uur. De bodem van de boot was van glas dus je kon de bodem van de rivier zien die door het park stroomt echt cool om te zien en we hebben schilpadden gezien. Op de terug weg echt zo harde regen gehad ik kon amper de weg zien was echt niet normaal. Gelukkig duurde het maar 15 minuten en erna was het weer prachtig weer. Die avond nog uit geweest.

Donderdag alles ingepakt en beetje op het strand geluierd en omdat het bikers week was in Daytona beach zijn we naar de bikersstreet gegaan. De hele week is er een straat helemaal afgesloten en kunnen mensen die een motor hebben hun motor showen door, door de straat te rijden of door de motor op het trottoir te zetten. Heel veel Harley-Davidson gezien er stond aan miljoenen dollars aan motoren in die straat en het is het grootste even in Amerika. Mensen van over heel de wereld komen hierop af.
Vrijdag rond 9.30 weer vertrokken terug naar Greenville. Hebben onderweg aantal flinke regenbuien gehad en twee files waardoor we pas om 22.20 thuis waren i.p.v. 21.00 dus dat was een beetje balen. Verder onderweg nog gestopt en bij Wendy’s gegeten maar we vonden het allemaal maar tegenvallen. Nadat we alle koffers op de kamer gedumpt hadden de auto weer terug gebracht en uiteindelijk lag ik om 00.00 in bed.

Komende tijd wordt het best druk dus ik ga niet beloven dat ik heel snel weer een blog ga schrijven ;).
Sinds ik week weg ben geweest is het eten in de Dinninghall echt drie keer niks. Je merkt gewoon dat het niet echt vers is en je dus niet heel veel energie ervan krijgt. Ondanks dat we tijdens onze vakantie uit eten zijn geweest en sommige dingen vettig zijn de groentes enzo zijn tenminste wel vers en dat verschil merk je wel heel duidelijk.


Dingen die opvallen:
Meestal als je voor lunch iets gaat eten zijn de porties zo groot dat je er ook je avond eten voor hebt dus voor 10-15 dollar kun je lunchen en avond eten hebben. Je vraagt dan om een to-go box niet een doggybag ;) :P
In het nationaal park hadden we een ijsje gehaald kosten een bol 4 dollar dacht das veel maar als je ziet wat voor bol ijs je krijgt dat is in Nederland onderhand drie bollen dus dat viel dan wel weer mee.
Als het ook maar boven de 20 graden is staat overal de airco binnen aan dus is het kei koud. Binnen moet je altijd een vest en/of sjaal dragen anders wordt je kei ziek.
Water in Daytona uit de kraan was veel lekkerder om te drinken en ook tijdens het douche had je het gevoel dat je haar veel beter schoon werd en minder snel vettig wordt na een douche beurt dan in Greenville.
Ik snap waarom mensen hier heel weinig koken en als ze koken dat het vette rommel is. Het is hier onderhand duurder om alles vers te kopen dan in Zwitserland echt belachelijk. Dus geen wonder dat mensen hier ongezond eten.
Als het maar even beetje mooi weer is lopen mensen meteen in een korte broek rond en t-shirt of dat het al 30 graden is en dan vinden ze het gek dat ze ziek worden.
Bij ons is in het weekend van 8 maart de klok al een uur vooruit gegaan.


xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 05 Jan. 2015
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 4571

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 29 Mei 2015

Minor Amerika

Landen bezocht: