de laatste loodjes - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Joëlle Pouwels - WaarBenJij.nu de laatste loodjes - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Joëlle Pouwels - WaarBenJij.nu

de laatste loodjes

Door: joëlle Pouwels

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

01 Mei 2015 | Verenigde Staten, Greenville

Hallo Allemaal,

Het einde is alweer in zicht. Vandaag(Vrijdag 01-05) twee tentamens een ervan al terug en die best goed gemaakt. Het andere tentamen was een posterboard presentatie voor school directeuren van de omgeving hier Pitt-county. Dit ging voor mijn gevoel ook heel erg goed. De laatste loodjes nog en dan donderdag eindelijk Maik weer zien! Maar eerst maandag nog een tentamen, dinsdag en donderdag. Dinsdag heb ik al om 8 uur een tentamen dus erna ga ik mijn koffer pakken. Ik kijk er echt naar uit om Maik weer te zien en lekker te gaan reizen maar het betekend ook dat ik afscheid moet gaan nemen van iedereen hier. Na vier maanden is het toch een beetje mn thuis nu geworden en ben je helemaal gewend, maar toch wel blij dat ik iedereen straks weer kan zien en knuffelen hoor. Zou hier niet voor jaren kunnen wonen is veel te ver weg. Tori mijn kamergenoot is zo lief om een dag extra te blijven zodat ze me naar Raleigh-Durham kan brengen op donderdag als ik naar Buffalo vlieg. Ik heb echt een leuke tijd met haar gehad en ze heeft me super veel geholpen hoop echt dat ik contact met haar kan houden en wie weet ooit in de toekomst nog een keer kan zien. Jae en Eeva ga ik ook missen, deze meiden heb ik eigenlijk het hele semester mee doorgebracht en hebben echt een vriendschap opgebouwd. Hoop dat ik deze meiden ook nog keer kan gaan opzoeken. Dat is gelukkig wat makkelijker Jae woont in Zwitserland en Eeva in Finland. Maar eerst nog de examens maken en alles inpakken hoop dat het allemaal past en ik niet over mijn gewicht zal gaan. Dan lekker drie weken reizen.

Het is alweer een tijd geleden dat ik wat geschreven heb dus zal proberen om kort en bondig even te vertellen wat ik nog allemaal gedaan heb.
Over het algemeen heb ik gewoon mijn lessen gehad en huiswerk maken en verslagen normale gang van zaken. Je kan hier extra punten halen als je vrijwilligers werk doet voor je vakken. Dus heb een keer een zaterdag dat gedaan en drie keer raden wat ik mocht doen… Je kan hier een highway adopteren en dat betekend dus dat je die weg schoon moet houden. Dus mocht gezellig twee uur troep oprapen, je verbaasd je wat je er allemaal tegen komt. Maar ja levert wel weer drie extra punten op. Verder heb ik op 21 maart meegedaan aan een dodgeball tournament. Dit toernooi zamelt geld in voor kinderen met een beperking dus was heel leuk om te doen. Helaas kwamen we niet de eerste ronde door maar heb ik wel twee T-shirts gekregen.

Tussen de bedrijven door samen met Maik onze reis gepland eerste anderhalve week wordt druk maar erna wat relaxter.

Aangezien ik mijn pirate bucks(eigenlijk gewoon normaal geld begin van het semester voor betaald) verlies als ik ze niet op maak dus vaker ergens wezen eten waarmee je met die pirate bucks kunt betalen. Dat eten is vaak gezonder dan dinninghall maar nog steeds vet eten. Dus ook keer naar Chilli’s geweest en daar hebben ze de beste lava cake :D. Ze frituren hier alles. Ze hebben zelfs deeg van de kip-nuggets maar dan gevuld met macaroni en kaas. Verder krijg je overal waar je in een restaurant gaat eten negen van de tien keer gratis refill en is tapwater overal gratis en is ook het eerste wat ze vragen of je dat wilt als je niks te drinken wilt.

Elke eerste van de maand is hier een art walk wanneer het lente en zomer is. Zijn alle galerijen open en hebben dan gratis eten en drinken en dan kun je naar de tentoonstellingen kijken. Dit heb ik een keer gedaan . Een galerij hadden ze echt leuk glas werk wilde graag wat voor mam kopen maar ben te bang dat het niet heel aan gaat komen, dus toch maar niet gedaan.

10 april moest ik voor een van mijn vakken helpen bij de seniors games. Dit is een vereniging voor older adults(vanaf 50) die daar kunnen sporten en ze doen er zelfs nationaal wedstrijden in. Ik mocht helpen bij het rennen van de 5K. Er waren maar 6 mannen maar respect voor deze mensen de oudste man die mee rende was 92 en deed er 35min over. Ik zie het mezelf nog niet doen op die leeftijd. Maar het is een super initaitief waardoor ouderen actief blijven en onder de mensen komen. Ze hebben ook een basketbalteam, softbal, honkbal andere atletiek spelen, rugby, voetbal noem het maar op. Helaas is het hier nog niet zo groot dus er was niet echt publiek enzo dat was jammer.
Erna in de middag met Jae stand-up peddeling gedaan voor 10dollar vanuit het recreatie centrum. Zijn naar de rivier gegaan en daar 2-2.5 uur gepeddeld. Het is leuk om een keer gedaan te hebben maar vond het zeker niet meer dan 10 dollar waard.

11 april hebben we een auto gehuurd en zijn we naar Raleigh gereden en daar een dagje geshopt. Ik heb wat zomer kleding gekocht en twee paar nieuwe schoenen. Ze hebben daar ook de cake factory samen met Jae een stuk taart besteld. Dat was echt super goede taart snap waarom het daar zo druk is. Je kan er ook lunchen geloof ik. Maar het was een gezellig dagje en we hadden weer een keer een auto. Hier zonder auto voel je je echt opgesloten en je wil ook niet continue mensen vragen of ze je ergens naartoe kunnen brengen, ondanks dat mensen het geen probleem vinden.

Voor een van mijn andere vakken moest ik een device maken voor een leerling met verstandelijke beperking en die ook non-verbal is. Om een passend device te maken ben ik een aantal keren naar zijn school geweest 20min lopen vanaf campus. Hij is een self-contain klas. Ze hebben hier wel speciaal onderwijs scholen maar ze proberen om alle leerling op een reguliere school onder te brengen en dan met dit soort klassen te werken of ze in een reguliere klas les te geven. Het was interessant om te zien hoe hier lessen worden gegeven en mijn docent vond deze klas niet echt een goed voorbeeld en ik ook niet. Ben ook een keer bij de gymles wezen kijken en dat was helemaal hilarisch. Ze noemen het dan inclusion gymles omdat ze met hun leeftijd genootjes mee doen maar als ze dan het woord van de week moeten zeggen vragen ze erna zullen shall we ask our friends iff they can also say the word. Nou dan vind ik niet dat je ze benaderd als elk ander kind maar dat kan aan mij liggen.
Maar uiteindelijk een clip device gemaakt die hij aan zijn riem kan dragen en drie categorieën gekozen waarin hij geïnteresseerd is en die ze veel gebruiken door de dag heen zodat hij ze vaak moet gebruiken en dus sneller in staat is het device te gebruiken. Categorieën waren Free time, people en snacks. Binnen die categorieën had hij drie opties om uit te kiezen, wanneer hij de keuze gemaakt heeft gaat hij dan naar de juf en laat zijn keuze zien, de juf zegt dan ik zie dat je …. Wilt en dan geeft ze wat hij gekozen heeft. Mijn docent was er erg enthousiast over en dit heb ik vandaag ook moeten presenteren en verschillende directeuren vonden het ook een heel erg nuttig device, altijd leuk om te horen.

16 april zouden Jae en ik eigenlijk naar het color fest gaan maar dat was afgelast. Maar buiten voor de dinninghall hadden ze de tower-wars, jaarlijks event hier hebben ze paar stands en natuurlijk weer een gratis t-shirt. Heb nu einde van het semester zeker 8 shirts en een gratis trui. Dus heb genoeg sport shirts voor de komende jaren :P. Maar daar met Jae een beetje rondgelopen en toen zagen we ook een foto hokje staan en we hadden altijd tegen elkaar gezegd als we ergens een foto hokje zien staan gaan we daar met zijn drieen foto’s maken als herinnering van dit semester. Dus wij Eeva gehaald en die foto’s gemaakt.

Op 23 april had ik mijn laatste les gehad, aangezien ik op maandag geen lessen heb en de dinsdag erop werden de lessen van vrijdag gegeven zodat ieder vak even veel lesdagen had, raar systeem maar mij maakt het niks uit ik heb op vrijdag geen lessen dus was ik ook vrij. Afgelopen woensdag was reading day omdat gisteren de examens als begonnen zijn dus had woensdag ook geen les. Deze dagen vooral besteed aan verslagen af maken en omdat ik al mijn samenvattingen al gemaakt had ook eens een keer rond tentamens eens een keer niet kei in de stress zitten was ook weleens fijn. Iedereen vind het hier nogal een bigdeal the finals.. Waarom geen idee omdat ze cumulatief zijn en het is zóóveel leren. 80% heb je al gehad en ook al een toets over gehad dus dat valt echt wel mee. Maar ja ze zijn nogal goed in overdrijven hier. Gisteren was hier de Draft voor het rugby, houdt in dat er spelers gekocht kunnen worden en zo en daar is een super groot event van dat op tv uitgezonden wordt.

Week later op 24 April was het color fest. Omdat dit een traditie uit India is hadden ze Indisch eten was lekker. Erna mochten we allemaal een zakje met gekleurd poeder pakken en nadat ze afgeteld hadden was het gooien geblazen. Maar ervoor natuurlijk ook al kleuren bij elkaar op de gezichten en kleding gedaan. Was een leuke ervaring, alleen erna alles eraf krijgen is wat minder hihi.

Afgelopen dinsdag hadden we een mail dat er een Threat was op campus, iemand had dat via social media aangekondigd. Hoe en wat werd niet gezegd. Die nacht dachten mensen grappig te zijn om, om 1.30am het brand alarm in ons gebouw af te laten gaan, waren waarschijnlijk rookbommen. Brandweer, politie erbij. Dacht er ook nog iemand dat het een oefening was dus keek uit het raam en vroeg is dit echt, nee dit is nep. Bleek achteraf dus vals alarm, weer ons bed in en je gelooft het of niet maar om 5.00 ging het alarm nog een keer af GRRRRRR. Dit keer kwam de brandweer al niet eens meer met de sirenes maar het was ook alweer vals alarm. Maar ja weer naar buiten gemoeten en het was weer een rook bom. Dit keer was het op de verdieping van Jae en haar vloer is er nog steeds vuil van. Leuk mensen bedankt! Maar niet heus! Blijkbaar uur later was er een bommelding in een van de andere gebouwen waar geen mensen wonen ofzo maar dat bleek ook een vals alarm te zijn. Op woensdag bleek dus dat the threat die op social media gedaan was dan plaats zou vinden, dus er gingen allemaal geruchten dat er een schietpartij plaats zou gaan vinden en er was extra politie op de campus en er gingen zelfs geruchten rond dat de FBI er was. Maar er is niks gebeurd die dag en we kregen erna ook een mail dat de threat er niet meer was. OOh je meent het hihihi.

Afgelopen woensdag make-up avond gehad. Eeva is daar best goed in dus ze heeft ons geleerd hoe we dat kunnen doen. Eerste keer vond ik het niet slecht van mezelf maar de kleuren die ik gebruikt hadden waren voor mij te fel. Lekker gekletst en wijntje gedronken met wat snacks erbij. Erna nog down-town(centrum) gegaan en daar nog wat gedronken om het semester vast af te sluiten met zijn drieën omdat we volgende week allemaal veel te druk zijn met pakken, leren en tentamens maken.
Morgen hebben we bij Olivia thuis een beerpong toernooi ben benieuwd hoe dat gaat en dan zondag leren en nog met Maik skype om hem te helpen met het pakken van zijn koffer :P en dan de dagen erna tentamens maken, pakken en de kamer schoon maken en dan zit het erop. Heel erg raar dat het dan klaar is. Maar ook wel een heel fijn gevoel dat ik iedereen in Nederland weer ga zien en dat ik lekker met Maik drie weken ga reizen.

Weet niet of het lukt om foto’s te plaatsen omdat ik op dropbox geen foto’s meer kan plaatsen en mijn pc ook al zei dat de schijven vol zijn. Dus ga het proberen maar beloof niks en anders zien jullie ze een andere keer!!

xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 05 Jan. 2015
Verslag gelezen: 887
Totaal aantal bezoekers 4566

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 29 Mei 2015

Minor Amerika

Landen bezocht: