Wat een week wat een week - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Joëlle Pouwels - WaarBenJij.nu Wat een week wat een week - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Joëlle Pouwels - WaarBenJij.nu

Wat een week wat een week

Door: Joëlle Pouwels

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

19 Januari 2015 | Verenigde Staten, Greenville

Donderdag middag naar de Campus met mijn koffers. Bij een balie mijn sleutels opgehaald en toen mijn spullen samen met Rachel naar de kamer gebracht. Je hebt een chip om uberhaupt het gebouw binnen te kunnen en dan moet je de sleutel gebruiken om in het trappenhuis of om bij de lift te kunnen komen. Benden hebben we bij de lift allemaal kleine boxjes waar post in kan van ons beide. Aangekomen op de kamer was mijn kamergenote er nog niet. Wel stonden er al spuellen dus ze was niet nieuw hier op de campus dat is fijn. Nadat ik mijn spulletjes op de kamer had naar een gebouw gegaan heet de old cafetaria waar alles zit voor betalingen en heb ik mijn ECU kaart opgehaald zodat ik naar de Dinning hall kan om te gaan eten. Erna moesten Rachel en Merry gaan ze moesten namelijk gaan werken. De meeste internationale studenten zitten in een ander gebouw en daar kan ik niet in met mijn sleutel die is alleen voor mijn gebouw. O mijn kamer alles uitgepakt en ondertussen ook wat beddengoed gekregen om de eerste nacht door te kunnen brengen. Katie had namelijk spullen voor ons achtergehouden maar die was er deze dag nog niet. Het was vrij koud op de kamer en kon bij de verwarming nergens de knop vinden. Nagvraagd zeiden ze dat het syteem op moest starten terwijl het in de gang en de toiletten en douches wel warm was. Ook dacht ik dat ik geen internet had op mijn kamer kwam ik twee dagen later achter dat ik dat wel had oeps. Maar moest je aanmelden met je account van school dat wist ik niet. Hele nacht koud geleden omdat de verwarming het niet deed bleef het de dag erna ook de hele dag not niet doen. Vrijdag introductie dag gehad. Van allerlei informatie gehad van wat je allemaal in de bieb kunt doen, ze kunnen je met heel veel dingen helpen en zijn op zondag tot donderdag 24 uur open en met de tentamen week zelfs de hele week 24 uur per dag open. Ook hebben ze een eigen politie squat op de campus. Wanneer je savonds laat over de campus moet lopen kun je bellen en voor een saferide dan komen ze je ophalen en brengen ze je naar het gebouw waar je woont. Ze adviseren om niet alleen in het donker over de campus te lopen en al helemaal niet alleen in de stad ook als je daar bent kun je bellen zodat je veilig thuis komt. Daarnaast staan er allemaal paarse palen over de campus waarop je alarm kunt slaan als er iets gebeurd en dan komen ze om te kijken of het allemaal goed gaat etc. Naast eigen politie hebben ze ook een eigen ICT lab waar ze je pc kunnen maken als je er problemen mee hebt vaak voor niks. Wanneer er aparatuur vervangen moet worden betaal je alleen die kosten. Na al deze persenaties een lunch gehad bij International House en erna door naar Immunization. Dit is de health service van de campus. Daar kun je al je inentingen krijgen en naartoe gaan als je ziek bent enzo. Hier mijn TB onderzoek gehad en kreeg naar paar dagen te horen dat het allemaal goed was. Hierna zijn we naar de Wallmart gereden en heb ik aantal spulletjes gekocht. Na anderhalf uur gingen we terug en zijn we met zijn allen wat gaan eten. Mijn verwarming nog steeds niet werkzaam dus kon bij mary, Rachel, Hilde en Bianca blijven slapen de meiden die me van het vliegveld opgehaald hadden dat was erg fijn. Eenmaal daar aangekomen hoorde ik dat Mary zich verloofd had echt heel raar om dat te horen ze is net zo oud als mij. Ze zijn hier nog heel erg gelovig en je moet eerst trouwen voordat je samen mag gaan wonen. Zaterdag opgestaan en geholpen met ontbijt maken erna beetje zitten klesten. Bianca was terug van haar vakantie en had beloofd om met alle internationele naar het winkelcentrum te gaan, ze hadden twee auto's nodig maar hilde wilde ook nog wat voor haar zelf doen. Ze zeiden toen als iemand durft te rijden is dat geen probleem, ik zei dat ik dat wel wilde doen. Dus heb al voor de eerste keer in Amerika rond gereden. De auto's zijn allemaal automaat dus dat is niet zo heel moeilijk gelukkig. Maar de snelheid staat in MPH aangegeven en in het begin had ik geen idee hoe hard ik reed als ik me aan de snelheid hield, totdat ik zag dat ze ook gewoon km/h in het klein erbij hadden staan. Het rijden gaat goed niet heel veel anders als bij ons alleen zijn de wegen breden en als je bij een kruispunt komt waar een stopbord staat moet je stoppen en degene die er als eerste is mag dan verder rijden. Na het shoppen was ik kapot maar we gingen om 20.00 bij Bianca en zo eten en Jae was jarig beetje haar verjaardag gevierd. Na het eten weer naar de kamer gegaan en was mijn kamergnote er ze is super aardig en kan er goed mee lachen ze heet Tori en is 19 jaar ze is een Freshman zoals ze dat hier noemen het is haar tweede semester hier. Ze vindt het fijn om gewoon op de kamer te zijn dus ze heeft niet heel veel sociale contacten hier op de campus wel andere vriendinnen op ander universiteiten en haar vorige kamergenote kwam uit duitsland skypte ze nog vaak mee. Zondag heb ik aan verslagen gewerkt voor in Nederland dus de hele dag in de bieb gezeten. Eindelijk de knop van mijn verwarming gevonden zat onder de verwarming en het bed van Tori stond ervoor. Nadeel is dat hij alleen aan of uit staat dus we moeten hem savonds niet vergeten uit te zetten anders kunnen we niet slapen vanwege de warmte. Maandag geprobeerd de kosten te betalen voor mijn betaling maar dat ging niet waren autorisatie problemen ofzo. Later bleek dat het limiet niet hoog genoeg was dit verhoogd lukte het nog steeds niet na aantal dagen ben ik het online gaan doen dit lukte maar kwam er niet door omdat ik niet genoeg geld had omdat ze het geld gereserveerd hadden voor mijn creditcard omdat dit limiet verhoogd was en ze zeker willen weten dat ze het geld aan het eind van de maand krijgen. Weer geld overgezet nu is de betaling online gedaan maar dit duurt 5 werkdagen en hierdoor staat het geld pas later dan de deadline op hun rekening heb aan kunnen tonen dat het van mijn rekening is maar dit is in het Nederlands ze willen het in het Engels en dan is het goed wat een gedoe maar als het goed is, is het nu geregeld na vijf dagen verder te zijn. Dinsdag mijn eerste lessen gehad waren allemaal super leuk alleen mijn laatste les kan ik niet volgen omdat die overlapt met andere les en ik moet van een andere locatie komen dus ander vak gezocht. Hier voldeed ik niet aan bepaald voorwaardes waardoor ik de professor moest mailen of ik het toch kon volgen. Ondertussen opzoek gegaan naar nog een ander vak voor als ze niet meer op tijd reageerde want dit moest voor 17.00 geregeld zijn op vrijdag 16-1. Had ik een vak gevonden had ik ook een mail dat ik het vak kon gaan volgen. Voor niks gezocht maar je zou zien als ik niet was gaan zoeken dan had ik geen toestemming gekregen. Dinsdag dus de eerste lessen gehad woensdag ook nog een nieuwe les gehad die is ook heel erg leuk en alle docenten zijn heel er behulpzaam ze willen echt dat je het haalt. Na mijn les op woensdag langs ICT geweest want met mijn laptop kon ik op de wifi op de kamer maar niet op de ECU site's dat is erg vervelend. Ze hebben bepaald beveiligingsysteem geinstaleerd geloof ik en wat software. Ik moest er een uur wachten voor dat ik geholpen werd en nog eens 45 minuten voordat het er allemaal opstond maar ben wel een paraplu rijker en een heel aardig meisje ontmoet waarmee ik samen gegeten heb en zaterdag mee uit ben gegaan. Haar naam is Sinta ze woont ook in mijn gebouw op de 7de verdieping ik woon op de 5de verdieping. Donderdag en vrijdag ook nog aan verslag van Nederland gewerkt want was die dag de deadline voor. Zaterdag overdag met hilde en Bianca koffie wezen drinken in een heel leuk tentje ze hebben er krijtverf op de tafels en je moet een tekening maken super grappig en het wa shelemaal niet duur we hadden allemaal een koffie en wat te eten en waren 20 dollar kwijt. We kwamen in het gesprek op dat Nederland onder zee niveau ligt en was ze dus aan het uileggen hoe de waterkering werkte en ze moesten echt lachen dus als het stormt en jullie willen de zee niet dan sluiten jullie de deuren. Ik zo uuh ja zoiets en toen heb ik het op internet opgezocht en een aantal plaatjes laten zien en toen begrepen ze het beter. En ze vroegn naar typisch nederlands eten en of ik dit een keer wil maken. Heb beloofd keer erwten soep te maken, moet nog even recept aan mams vragen, ben benieuwd hoe ze het vinden. Daarna naar de kamer gegaan en me omgekleed en naar Sinta haar kamer gegaan daar andere meidne ontmoet en zijn we met 8 personen in een auto naar een nader apartement gereden, daar hebben we eerst wat gedronken en toen zijn we naar een huisfeest gegaan. Dit is echt een beetje zoals je op tv ziet allemaal mensen buiten en binnen en dan een groot fust bier met zo pomp erop en dan kun je bier drinken enzo. Deze feesten mogelijk eigenlijk niet gehouden worden. De muziek was okay vooral veel R&B niet echt mijn stijl maar het was gezellig. Om 01.15 hoorde we ineens politie waarschijnlijk heeft iemand geklaagd over geluidsoverlas of was er een gevecht geweest. Iedereen ineens weg en wij zijn ook weer terug naar het appartement gereden waar we eerder waren daar nog even gezeten en pizza besteld. Erna met zijn alle terug naar de campus gelopen en ik lag om 03.30 in bed. Was gezellig. Zondag heb ik niet heel veel gedaan beetje proberen te relaxen. Gedurdende week ben ik een keer mijn paspoort verloren en nee niet tijdens het uitgaan. Heb hem afgelopen dinsdag voor het laats in het computer lokaal gezien bij ons in het gebouw waar je achter pc kunt zitten en gratis kunt printen. dus vandaag daarmee aan de slag gegaan om alles in orde te krijgen aangifte gedaan. Had de politie gebeld en ze zijn gewoon bij me langs gekomen op de kamer om de aangifte te doen. Moet morgen een formulier invullen zodat ik het aangifte formulier krijg en dan kan afspraak gaan maken voor een noodpaspoort en ik moet ervoor naar Washington DC dat is het dichtste bij. Dus gaat me aardig wat tijd en geld kosten maar ja heb het nodig. Morgen weer school en nog wat dingen voor de betaling regelen en de aangfite en zo en dan zien we wel hoe de rest van de week gaat verlopen.
Door de hectische week niet echt aan foto's maken toe gekomen ik beloof je die zet ik er zo snel mogelijk op

Wat dingen die opvallen:
Iedereen is super aardig je moet er een beetje doorheen kijken.
Meiden lopen hier gewoon in een legging en dan een shirt of trui erop niet zoals wij met een rokje erover.
Al het eten is super vettig, zout of zit veel suiker in dus moet echt gaan sporten anders wordt ik veel te dik
Ze gaan hier allemaal heel laat slapen en doen hun schoolwerk vooral savonds na het eten.

xxx tot het volgende verlsag

  • 21 Januari 2015 - 21:19

    Ans Selten:

    He Joëlle
    Nou het is een heel verhaal. Had bijna de loep nodig om het te lezen. ( Kan aan mijn ogen liggen ha ha )
    Maar volgens mij heb je het wel naar je zin daar. Gelukkig!!!
    Is wel leuk om je op deze manier te kunnen volgen en op de hoogte te zijn van je belevenissen.
    Ben benieuwd naar foto's hoe het daar is.
    Groetjes van uit een koud Sambeek.

  • 22 Januari 2015 - 10:48

    Helma:

    Hè Joelleke

    Jij gaat het daar maken hoor, als ik dit zo lees allemaal, ik had wel een loep nodig en had toch de bril op :-)
    Hoe is het weer daar, hier is het verrekte koud 1 tot 2 graden.

    Je peettante XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 05 Jan. 2015
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 4567

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 29 Mei 2015

Minor Amerika

Landen bezocht: